En aquest últim repte havíem d'elaborar un informe amb la resolució d'un cas que succeïa a la nostra escola.
Blog
Repte 8. Mètodes didàctics: Estudi de Cas
En aquest repte hem treballat les diferents metodologies didàctiques que es duen a terme en un centre educatiu. La nostra ZER s'ha centrat amb la metodologia de l'Estudi de Cas. Hem cercat tota mena d'informació per tal d'entendre i explicar com es treballa en aquesta metodologia.
En aquest repte, hem treballat diferents definicions i punt de vista del que són les competències, els objectius i els continguts, per tal de poder posar en practicar aquests conceptes en les unitats didàctiques que hem realitzat a partir de la programació del curs amb les sessions que necessitarem per a dur-les a terme.
Repte 6. Currículum + model Unitat Didàctica
En aquest repte es treballa els fonaments i principis, els trets principals, l'organització, metodologia i avaluació que durà a terme l'equip docent del centre davant l'aula.
En aquest repte hem treballat l'acte didàctic amb tots els components que el formen: el docent, el discent, el mètode, el currículum i els nivells de concreció, així com les característiques, tipologies i definició de cadascun, juntament amb els avantatges i inconvenients de la planificació.
En aquest repte descobrirem alguns dels documents més importants que formen part de l'organització, l'administració i la gestió d'un centre escolar. Entre aquests es troba el NOFC, la PGA, el PdD, el Projecte Lingüístic, els plans i Programes d'Innovació, les estratègies per atendre la diversitat que pot presentar l'alumnat en una aula, etc.
En aquest repte hem descobert quins són els documents principals per al bon funcionament del centre educatiu. Hem estat veient com és un Projecte Educatiu de Centre (PEC), i redactant el de la nostra ZER amb les parts que el formen.
Repte 2. Història ZER + Estructura, Gestió i Organització + Alumnat + Comunitat Educativa + AFA
Aquest repte consta de dues parts. En la primera coneixerem la història de la ZER i l'estructura, la gestió i l'organització del centre i en la segona parlarem de l'agrupament de l'alumnat, la comunitat educativa i l'AFA.
En aquest repte observarem els trets identificatius de la nostra escola i la tipologia de centres educatius que existeixen, així com els criteris que es segueix per classificar-los. D'altra banda, també coneixerem què és el model Flipped Classroom.










